Õppereis Muhu saarele

18/09/2015 11:29

Käisime klassiga 7. septembril ekskursioonil Ida-Saaremaal ja Muhus.

Meie reis algas Kaali järve juures. Annika oli teinud referaadi Kaali järve kohta ja tutvustas seda kogu klassile. Peale seda sõitsime Maasi ordulinnusesse, kus oli väga huvitav. Kui sinna sisse astusime, tuli selline kummaline tunne, sest siin on ju kunagi rüütlid ringi kõndinud. Linnusele on ehitatud katus ja taastatud esimene korrus. Loodame, et projekt linnuse teise ja kolmanda korruse taastamiseks saab samuti kunagi rahastuse. Sealt sõitsime edasi Orissaarde ja vaatasime staadionil kasvavat tamme, mis sai aasta puu tiitli.

Sõit üle Väikese väina tammi ja olimegi Muhumaal. Koguva külas käisime Juhan Smuuli sünnikodus, kus saime teada, mis on lambasaun ja uisk. Külakoolis võtsime koolipinkides istet ja kuulasime giidi juttu sajanditagusest koolielust. Uskumatu, kuidas neil vedas, et päevas oli ainult 3 või 4 tundi ja kooliaasta oli ka palju lühem.

Edasi sõitsime Üügu pangale, sealt merele vaadates võis isegi Hiiumaad näha. Pangal pidasime väikese pikniku ja siis suundusime panka avastama – nägime kividest kujunenud suurt kotkapead, kitse- ja sokukoopaid ning pesime silmi silmaallikas, et nägemine ära ei läheks.

Pädaste mõisa viietärni hotell on väga ilus. Seal on kaunis loodus, kalatiik, grillimaja, palju lilli ja suveterrass. Pädastest sõitsime edasi Laasu talu jaanalinnufarmi, mis sai kõikide lemmikkohaks. Peremees rääkis väga huvitavalt farmis elavatest loomadest: jaanalindudest, sebradest, kängurutest, emudest, ponidest ja alpakatest. Saime jaanalinde toita ja käes hoida 1,5 kg kaaluvat jaanalinnu muna, millest saab valmistada 10 omletti või 100 pannkooki. Saime kõik paitada känguru Martat, kelle peremees sülle võttis.

Meil oli vahva giid Elle, kes oskas palju rääkida kõikidest nendest kohtadest.  See reis oli hariv, tore, huvitav ja elamusterikas.