Mihklipäeval lõime sügisandidest ilu

28/09/2012 20:43

29. september on tuntud meie rahvakalendris mihklipäevana. Ennevanasti tähendas see suiliste töö lõppemist peremehe juures. Lõppes karjatamine, saak pidi selleks ajaks salves olema. Oli kombeks mihklilaata korraldada. See oli inimeste kokkusaamise koht, kaubeldi ja lõbutseti. Ka toidud olid sellele päevale kohased: tehti lambaliha, pruuliti õlut. Siit ka ütlemine: igal oinal oma mihklipäev. 

Juba aastaid on meie algklassikutel kombeks vanarahvakalendri tähtpäevi tähistada. Ikka selleks, et edasi anda teadmisi ja arusaamu vana-aja elust-olust.  Tänavu oli suurem tähelepanu suunatud saagi koristusele, kasutasime juur- ja puuvilju ning teisi aiasaaduseid sügiskompositsioonide meisterdamisel. Külla oli kutsutud Tiia Vaga, kes juhendas õpilasi meisterdamisel. Tore oli jälgida, kuidas pisikeste käte vahel valmis algselt mittemidagiütlevast ehk siis tavalisest kõrvitsast, kaalikast, kurgist või porgandist imeline kompositsioon. Sügiskompositsioonide meisterdamine toimus 28. septembril.

Samas on koolis käimas ka kõrvitsaprojekt. Siit ka mõte, et kõrvitsat kompositsioonis ka kasutada. 

Õpilased arvavad mihklipäeva iluloomise päevast nii: 

3. klass: 

Timo – Mulle meeldis mihklipäev, sest me tegime juur- ja puuviljadest ägedaid asju. Mul oli kõrvits, mille ma kaunistasin väga ilusasti ära. Mihklipäev meeldis väga! 

Mark Erik – Mina tegin oma kompositsiooni suvikõrvitsasse. Kõige alla panin kile, siis märja materjali ja torkasin lilled selle sisse. Mulle meeldis näitus väga.

Mikk – Et alustada kompositsiooni, tuleb juurvili teha seest õõnsaks. Kui on piisavalt õõnes, panin kile ja märja asja, mille sisse panin lillematerjali.

Timo-Sten – Minul läks meisterdamisel vaja kaalikat ja lille. Lilled pistsin pehme svammi sisse. Meisterdatud asjad koridori aknalaual olid väga ilusad.

Eva – Mulle meeldis mihklipäev, sest seal sai teha lilleseadeid ja panna näitusele. Õpetaja oli tore ja lahke. Meie tegime seadeid koos 4. klassiga.

Laura – Minu kompositsiooni nimi on „Päikesekiir“. Mu lilleseade alus oli kõrvits. Mulle meeldis see näitus.

Anete – Mulle meeldis kõrvitsat seest puhastada ja sinna sisse märg svamm panna. Selle svammi sisse meeldis mulle eriti lilli panna.

Pilleliis – Mina panin suvikõrvitsa sisse igasuguseid lilli ja lõpuks sai valmis laevuke. Ma õppisin tegema taimekompositsiooni ja minu arust oli see väga lahe. Näitus oli väga vahva!

Kelly – Mu lilleseade meeldis mulle. Ma panin sinna õunu, lilli ja kaunistusi.Minu lilleseade nimi on „Aerupaat“. Mulle meeldidsid ka teiste lilleseaded. Mihklipäev on tore, sest siis saab teha nunnusid.

Annika – ma sain tarkust, et õõnestatud juurvilja sisse tuleb panna kile ja siis oaasis. Paaberitsile panin lisaks sammalt, sõnajalgu, tammetõrusid ja lilli.

Karis – Mulle meeldis näitus. Sain sellist tarkust, et on olemas selline asi nagu oaasis. Ma panin oaasise kõrvitsa sisse ja kasutasin oksi ning lilli.

4. klassi tagasiside: 

Triinu-Liis - See tund oli väga lahe ja lõbus. Eriti tegi tunni lõbusaks see, et kõik said ise otsustada mis moodi nad lillevaniku teevad. Pärast aitas õpetaja Tiia Vaga asju paremini sättida, sest tema tundis seda tööd paremini. Oli väga lõbus tund.

Imeliine - Reedel 28 septembris toimus koolis mihklipäev ja kõrvitsapäev. Meile tuli külla üks tädi linnast.Ta õpetas meile juurviljade või puuviljade kaunistamist lilledega.See oli väga huvitav. Me pidime näiteks õunale või kõrvitsale või kurgile tegema suure augu ja sinna kile panema.Pärast panime veel sinna mingisuguse svammi moodi asja sisse, mis oli vett täis ja hakkasime igasuguseid lilli sinna sisse panema.Minu jaoks oli see päev hästi huvitav.

Emil - Reedel oli väga vahva üritus. Mulle nii meeldis see.Ma öppisin, kuidas ühest tavalisest köögiviljast saab teha midagi tõesti ilusat.

Kenneth - Reedel pidime tegema aedviljadest kompsitsioone. Istusin koos Hendrikuga. Juhendaja oli seal ka. Ta aitas kõiki abivajajaid. Mul tuli meisterdus hästi välja. See päev oli lahe!

Robin -  mulle ei meeldind see üritus, sest seal pidi kogu aeg midagi tegema.

Kaisa -  Reedel, 28. septembril toimus algklassides mihklipäeva tähistamiseks taimekompositsioonide valmistamine Tiia Vaga juhendamisel. Selleks pidi kaasa võtma mingi aedvili ( kõrvits, kurk, õun või midagi muud )seade aluseks, tugeva varrega lilli, lehti ja nuga. Mulle meeldis see päev.

Samuel -  Kompositsiooni oli põnev ja lihtne teha, sest õpetaja aitas. Kompositsiooni tegin kaks tundi. See tuli välja ilusam kui ma arvasin.