Matemaatika huvipäev Tartus

27/04/2016 09:31

Reedel, 8. aprillil käisin Tartus matemaatika huvipäeval. Sinna olid kutsutud 7. ja 8. klasside õpilased, maakondade matemaatikaolümpiaadide parimad, ja nende õpetajad. Minu saatjaks oli meie kooli matemaatikaõpetaja Anne Tõru. Meiega koos sõitis ka Sander Õispuu, kes oli kutsutud H. Treffneri Gümnaasiumisse sisseastumisvestlusele.

Väljasõit Kärlalt oli juba hommikul kell 5:30, kuid õnneks keegi sisse ei maganud. Kui olime Sandri ka peale võtnud, asusime Kuivastu poole teele. Sõitsime praamiga üle Suure väina ning jäi veel pikk bussisõit Tartu poole.

Jõudsime kohale mõni minut enne  ürituse algust. See toimus Tartu Ülikooli matemaatikateaduskonna maja suures auditooriumis. Esimene loeng algas kell 11 ning kestis veidi üle tunni. Seal käsitleti kuldlõiget ehk kuldset suhet, mis enamikule algul üsna võõraks jäi. Teema põhimõte oli tegelikult päris loogiline ning kui pidime lahendama mõned teemakohased  ülesanded, said enamik sellega hästi hakkama.

Pärast seda oli 25 minutiline paus, kus saime lõunat. Kui kõik olid tagasi jõudnud, algas huvipäeva järgmine osa. Külla olid tulnud H. Treffneri gümnaasiumi 11. klassi õpilased. Nad esitasid matemaatilisi nalju ning tutvustati veidi Albert Einsteini elulugu. Vahepeal pidid kõik tegema IQ testi ning hiljem tehti teatavaks ka parimad. Siis jagati meid gruppidesse ning anti terve hulk ülesandeid, mille eest kõige kiiremad autasud said.

Pärast seda oli veel viimane loeng, mille teemaks olid fraktaalid. See tekitas paljudes esialgu  segadust, sest kõik olid juba väsinud ning ei suutnud eriti keskenduda. Kuid õnneks kohe selle järel toimus autasustamine, kus kõiki tänati olümpiaadil saavutatud tubli tulemuse eest, anti diplom ja raamat.

Ürituse lõppedes tegime pisikese jalutuskäigu Tartu linnas. Meid saatis abivalmis Tartu õpilane Katrin, kes jutustas meile palju huvitavat ning oli ka nõus meist Tartu Ülikooli peahoone ees pilti tegema.

Enne tagasisõitu tegime veel poepeatuse ning valmistusime mitme tunni pikkuseks sõiduks. Kahjuks ei saanud me kohe praami peale ning pidime veidi ootama. Kuid lõpuks jõudsime siiski tagasi Saaremaale. Oli tore jälle kodus olla.

Reis oli hea vaheldus tavalisele koolipäevale ning see oli õpetlik ja  tore kogemus.