Koigi rabamatk

21/04/2016 09:38

Esmaspäeval, 18. aprillil külastas 8. klass Koigi raba. Meiega olid kaasas meie kooli loodusainete õpetaja Reene Kanemägi, Saaremaa Ühisgümnaasiumi bioloogiaõpetaja Mart Mölder ning Saaremaa muuseumi teadur ja ühtlasi ka botaanik Sirje Azarov. Esmalt astusime läbi Saaremaa Ühisgümnaasiumi keskkonnahariduskeskusest, kus keskkonnahariduskeskuse juhataja Anne Teigamägi seletas lühidalt ja põhjalikult sääskede hingeelu ning hiljem sai igaüks endale valmistada sääsetõrjevahendi.

Hiljem suundusime tutvuma Koigi rabaga ja meie teejuhiks oli Mart Mölder. Teel olles andis ta meile ülevaate taimedest, mida tee peal kohtasime. Nendeks olid sookailud, mustikad, pohlad, jõhvikad, kattekollad. Põõsastest tutvustas ta meile paakspuud ja porssa, mis olid meile täiesti võõrad liigid.

Matk tõotas tulla pikk ja enne Pitkjärve põikasime läbi vaatetornist, kust avanes erakordne vaade tervele rabale. Sammudes laudteel, otsustasime lühemat teed proovida läbi rabalaugaste. Kui pinnas muutus pehmemaks, olime sunnitud jalga panema räätsad. Seltskond kõndis nendega männitukani, kust edasi kõmpisime loomaradu pidi Kuke peakraavi sillani. Sealt edasi oli kõigil kiire samm bussini, et keha kinnitada kaasa pakitud einetega. Pärast puhkust võtsime suuna kodu poole. Värskes õhus viibimine oli meile väga meelepärane ja matk osutus üllatavalt huvitavaks!