Kohtumine sügisega - 5.kl

28/09/2012 21:56

Käisime klassiga sügise tervitamise matkal. Eesmärgiks oli tutvuda tuletornide ja maalinnaga Kihelkonna vallas. Meil oli kaasas laheda jutuga giid Kadri. Ta rääkis, et kirik oli ülemine ja Abaja majakas alumine tuletorn, mis valgustasid pimedas laevadele teed Jaagarahu ja Papissaare sadamasse.

Ronisime 40 m kõrgusele kirikutorni, kus asusid kirikukellad. Saime teada, et vanal kirikul asus kell kellatornis. Kirikut restaureeriti seest, vaatasime ka altarimaali ja suurt orelit, millel tuleb jalgadega tuult pumbata.

Abaja majaka juurde tuli osa teest jalgsi minna. Oligi tore, sest nägime kaitsealuseid taimi, seeni, rohutirtsud hüppasid ja sisalik roomas. Paekivi lahmakad olid murenenud nagu lehtedega raamat. Võtsime kive kunstitunniks kaasa.

Majakas oli valge-musta triibuga. Töötas aastani 2000. Saime teada, et enne seda betoonist ehitis oli puust ja metallist torn. Loopisime kive vette. Kaugel merel olid suursugused luiged. Meri sai taevaga kokku ja üldse oli seal nii ilus!

Lõpuks sõitsime Kihelkonna maalinnale. See on muistne linnus. Giid ütles, et seal hoidsid saarlased oma rauavarusid peidus. Kõrged vallid kutsusid jooksma. Mängisime ka "lipuvarast".

Matk oli väga lõbus ja huvitav, ainult liiga ruttu pidi tagasi tulema.