Itaalia reis

04/04/2013 20:01

Minule ja Hannale pakuti võimalust minna neljaks päevaks Comeniuse projektiga Itaalia suurimale saarele Sitsiiliasse, millega me olime otsekohe nõus. Sitsiilia saar on Saaremaast 10 korda suurem ja on oma suurusega maailma 45. ja Euroopas 7. kohal.

Laupäeval, 16. märtsil alustasime õpetajate Anne Pildre, Kadriann Saare ja Anni Väliga sõitu Tallinna poole. Õhtupooliku veetsime Tallinnas . Järgmisel varahommikul kell 6.00 sõitsime juba lennujaama. Kõik pääsesid ilusasti turvaväravatest läbi ning edasi läksimegi Tallinn-Riia lennule.

Minul ja Hanna jaoks oli esmakordne elamus sõita lennukiga. Hannal ei tekkinud oma esimesel lennureisil mingeid probleeme, kuid minul läksid kõrvad lukku ning veidi ka valutasid, aga reisielamus oli nii suur, mistõttu need probleemid mind ei häirinud. Riia lennujaamas oli meil meeletult palju aega, ligi 5 tundi. Järgmine lend oli Riia-Rooma ning seejärel Rooma-Palermo. Palermo on üks kahest Sitsiilia suurimast linnas. Palermos ootasid meid juba teised Comeniuse projekti kaaslased, kellega koos sõitsime bussiga umbes 1,5h  Brolo linna.

Bussisõit oli tore, kuna õpilased olid väga rõõmsameelsed ja soovisid meiega suhelda. Jõudes Brolo linna, läksid õpetajad hotelli puhkama ja meie suundusime koos majutajatega oma “kodudesse“.

Esmaspäeval, 18. märtsil toimus meil reis vulkaan Etnale ja Taormina linna. Sain ka teada, et suurem osa saarest on mägine ja saare kõrgeim mäetipp ongi Etna vulkaan. Mäetipp on 3650 m kõrge, kuid kõrgus muutub seoses vulkaanilise tegevusega. Just paar päeva tagasi oligi Etna vulkaan pursanud. Samuti oli seal lumine ning puhus väga tugev tuul. Erakordne võimalus oli sellises kohas käia, eriti jäi meelde imeline vaade linnale. Hiljem toimus söömine restoranis. Õhtul avanes mul ka tore võimalus minna vaatama oma majutaja Aur ora peotantsu trenni. Aurora on võistlustantsija.

Teisipäeval, 19. märtsil tutvusime Brolo linna koolimajaga. Samuti külastasime raekoda ja keskaegset linnakeskust. Hiljem sõime lõunat koolimajas. Päevakavas oli ka spordivõistlused. Mängisime võrkpalli, kus me Hannaga jäime isegi treenerile silma. Edasi läksime Hannaga ja meie majutajatega „kurikuulsat“ Itaalia jäätist sööma. Õhtul käisime ka koos Comeniuse õpilastega restoranis, kus meile pakuti ülisuurt pitsat.

Kolmapäeval, 20. märtsil toimus laevareis Lipari saarele, kus külastasime muuseume ja ka kirikut. Liparil oli imekaunis loodus ja kõrvetav päike. Õhtul käisime sõpradega väljas jalutamas.

Neljapäeval, 21. märtsi hommikul läksime kõik koos majutajatega kooli. Olime mõnda aega koolitundides ning hiljem saime joonistada, pildid jäid koolimajja mälestuseks. Õhtul toimus ka lahkumispidu, kus sai palju tantsida ning viimaseid hetki teistega veeta.

Järgmisel hommikul oli hüvastijätt ja kõik hakkasid kodu poole liikuma. Lahkuminek oli kurb, aga peame edaspidigi uute sõpradega  kontakti. Hilisõhtul jõudsime Tallinna ning järgmisel hommikul alustasimegi juba sõitu kodu poole.

Soovin tänada Anni Väli, kes tegi meile selle imetoreda pakkumise. Reis oli igati meeldejääv ja tore!